Old Delhi

3 mei  2012

Wat ook altijd heel leuk is om te doen, moest je ooit in Delhi zijn, is een bezoek brengen aan Old Delhi, het oude gedeelte van de stad, het is een wirwar van kleine straatjes waar handel wordt gedreven, altijd heel chaotisch, maar hier zit je midden in het 'echte' India.
Beste is om tot aan het Rode Fort te rijden en vandaar een minibus of riksja te nemen die je dan via Chandni Chowk naar de spice market brengt, deze markt is een aanrader, zeker als je van koken houdt, hier vind je een ruime keuze aan kruiden en specerijen, zoals vanillestokjes, saffraan, enz.., spijtig genoeg kon ik niks meenemen, ik zou nooit door de bordercontrol geraken:-)
Vanaf de spice market namen we voor de gelegenheid een fietsriksja naar Sadar Bazaar, een gedeelte van Old Delhi, waar ikzelf nog nooit geweest was...dus toch nog iets nieuw ontdekt.
spice market


kruiden

zout

schoonheidsproducten










gekleurde armbanden 'bangles'

Sadar Bazaar

groothandel in haarspeldjes


lokale tandarts...die ik niet zou proberen

boodschappentassen


gebouw dat in de 'stellingen' staat klaar voor renovatie

Op mijn laatste dag had ik een afspraak met onze meid Ritu en onze kok JP.  Ze waren oprecht blij om mij terug te zien, ze hadden een bos bloemen bij!  JP combineert twee jobs en hij is tevreden bij zijn nieuwe families, Ritu heeft haar werk opgezegd en is bij haar schoonfamilie ingetrokken, een zeer traditionele familie, ze beklaagt het zich nu wel een beetje, want ze mag het huis niet uit zonder haar man, ze moet koken voor de hele familie en is verplicht een hoofddoek te dragen in huis,...maar geen geklaag, ze heeft er het volste vertrouwen in dat ze binnen twee maanden terug alleen zal wonen met haar man, ik hoop het voor haar!
Ik heb enorm genoten van mijn week ginder, nu pas heb ik het gevoel dat ik afscheid genomen heb, en kan ik dit hoofdstuk afsluiten. Ben blij dat de mensen die voor ons gewerkt hebben ook verder gaan met hun leven en dat het hen goed gaat.


Ritu, Ramlal en JP



2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je Ritu, JP en Ramlal weer hebt kunnen ontmoeten! Fijn ook dat ik je nog een keertje kon zien, was gezellig in Old Delhi! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's Anouk!Zooooooooo herkenbaar.En inderdaad fijn om Ritu, JP en Ramlal nog eens op foto te zien.
    Ciao!
    S&G

    BeantwoordenVerwijderen